Besök på Brobergs!

Idag å eftermiddagen hade jag den stora förmånen att få ett besök ”bakom kulisserna” å Brobergs Tobakshandel i Arkaden, Göteborg. Trots att jag anlände i min mest oborstade fason (ja vad gör man?, är man en kulturens och humaniorans grovarbetare, så är man!) blev jag mycket väl emottagen av Per (ägare) och Andreas (produktchef) och övrig personal på såväl butik som kontor. Kaffe och en god cigarr (en Davidoff Puro d’Oro Sublimes – en mycket vacker, god, fyllig och välgjord cigarr!!) bestods mig tillsammans med en lång, informativ och ganska personlig pratstund samt avslutningsvis ett besök i Brobergs ”traditionsrum”, ett rum fyllt med föremål, böcker och annat som företaget ansamlat sedan 1881!

Under besöket fick  jag ämnen för både komplettering och korrigering av en del befintliga ord i lexikonet; liksom uppslag till minst två nya uppslagsord. Jag är ju egentligen en glad amatör i cigarrsfären så för en i grunden ganska tillbakadragen  person som jag, så var detta besök mycket, mycket, minnesvärt! (Jag hoppas de inte märkte hur snett jag snoppade den erbjudna cigarren – tala om att känna sig som kusinen från landet…! 😉 ) Jag avrundade mitt besök med att inköpa en låda Brobergs Arcadia – en förträfflig vardagscigarr enligt min mening.

Tack alla ni på Brobergs!

PS: Per Kastenssons Njutning & Stil-blogg finns fr.o.m. nu i högermarginalen!

PS2: Se också här.

Published in: on 10 juni, 2011 at 20:09  Kommentera  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://bukfacon.wordpress.com/2011/06/10/besok-pa-brobergs/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

